37,000 23,000 تومان
  • فروشنده : Mahdi Taeid

  • کد فایل : 63859
  • فرمت فایل دانلودی : docx
  • تعداد مشاهده : 2367
  • تعداد صفحات : 14
  • تعداد فروش: 2
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

طراحی آموزشی علوم سوم با عنوان جانوران

دانلود طراحی آموزشی علوم سوم با عنوان جانوران

0 2.4k

قسمت هایی از این فایل:

مرحله ی اول : گام اول : تجزیه وتحلیل مشکل: 

1-شناسایی مشکل :

دانش آموزان مطالب مربوط به مبحث (محل زندگی جانوران) درس علوم تجربی را بصورت عینی و کاربردی یاد نمی گیرند.

2-شناسایی منبع مشکل :

الف) وضع موجود :

تعداد کثیری از دانش آموزان در عینی سازی مطالب درسی علوم تجربی با مشکل روبه رو ونمی توانند آنها را به صورت کاربردی درک کنند هستند.

ب) وضع مطلوب :

دانش آموزان باید پس از فراغت از تحصیل علوم تجربی قادر باشند تا مطالب را به صورت عینی درک کنند وبا کاربرد هریک از آن ها آشنا باشند.

ج)شناسایی منبع وعوامل مشکل :

 اغلب ما در مدارسی تحصیل کرده ایم که محیطی یک طرفه در آن حاکم بوده است. معلم همانند یک ضبط صوت مطالبی را بیان می کرد و فراگیرنده بدون چون و چرا آن را می پذیرفت و به حافظه می سپرد.محیطی فاقد انعطاف و مایوس کننده می تواند تعریف درستی از چنین رویکردی باشد.در چنین فضایی معلم به منزله عامل اصلی در یادگیری دانش آموز ظاهر می شود و محتوا، جهت و شیوه آموزش را کنترل می کند، معلم دارای تمام اطلاعات است و آن را به طریق شفاهی ارائه می دهد.در این فرآیند دانش آموز به صورت یک همراه مطیع و منفعل است، گوش فرا می دهد و با نوشتن مطالب در اطلاعات معلم شریک می گردد. در چنین رویکردی محتوای دانش مهمتر است و بر مهارتها و نگرشها تاکید نمی شود. از طرفی معلم نمی داند دانش آموزان چه چیزی فراگرفته اند و برای دانش آموزان ، در زمان توجه به گفته های معلم ، فرصت کمتری پیش می آید که به فهم عمیق مطالب بپردازد، پس چگونه یک معلم می تواند به مسائل و مشکلات یادگیرنده پاسخهای مناسب و هدفمند بدهد؟


محتوای فایل دانلودی

فایل ورد قابل تغییر

راهنمای استفاده

مناسب برای دانشجومعلمان و معلمان 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

23,000 تومان