دانلود تحقیق درمورد رشد و نمو گياه

دانلود تحقیق درمورد رشد و نمو گياه

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد رشد و نمو گياه

با دانلود تحقیق در مورد رشد و نمو گياه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رشد و نمو گياه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رشد و نمو گياه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رشد و نمو گياه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:55 صفحه

قسمتی از فایل:

تمام اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای ساختن و به کار انداختن يک گياه در هرسلول انفرادی حمل می شود . اين اطلاعات ژنتيکی در DNA  های هسته ، ميتوکندريا ، و پلاستيدها به صورت کد آمده اند. در طی زندگی يک گیاه،اين اطلاعات ژنتيکی به کار می روند تا افزايش ها در اندازه ( رشد ) وتغييرات در فرم کنترل و هدايت شوند . همان طور که در مطالعه سلول ها ، بافت ها ، واندام ها در فصول پيشين ديده ايم ، اين رشد ونمو تياز به تقسيم کار در ميان سلول ها ، بافت ها و اندام ها دارد . تشکيل اين اختلاف تمايز ناميده می شود .

موضوع رشد و نمو گياه وبرگ اين مساله است که چگونه واحدهای اطلاعاتی بخصوصی از آن اطلاعات ژنتيکی انتخاب می شوند تا رشد وتمايزيک سلول به يک فرم بالغ طرح ريزی شود ، فرمی که ممکن است در بسياری جهات از سلول مريستمی تمايز نيافته ، که نهايتا از آن منشاء گرفته است ، متفاوت باشد . چگونه تفسير اطلاعات ژنتيکی صورت می گيرد به نحوی که منجر به يک سلول قرمز رنگ در گلبرگ رز يک سلول برگ سبز ، يا يک تراکئيد می گردد؟ چرا يک بذر دفن شده در اثر جوانه زنی ، برگ های بزرگ در زير زمين تشکيل نمی دهد ؟ درحالی که ما ممکن است گاهگاهی فرایندهای تمايز را در سطح سلولی تاکيد کنيم ، زيرا سلولها واحد کاری پايه هستند ، می بايست درک گردد که تمايز می تواند در سطح بافت و اندام نيز هماهنگ شود .

در اين اطاعات ژتنيکی ذخيره شده می بايست کتابخانه ای از تسلسل های برنامه ريزی شذه تمايز و نمو وجود داشته باشد . يک مثال آشکار از يک چنين تسلسل، فرايند ميتوز است که دراثر بعضی علامت ، يک سری دقيقا هماهنگ شده رويدادهای بيوسنتزی ، حرکات اورگانل ها ، و تغيير شکلهای غشاء آغاز می گردد . اينکه انتخاب هایی ازکدام برنامه به دنبال می آيد ، از چه موقع چه انجام می دهد، دريک واکنش به عوامل مناسب صورت می گيرند . چه چيزعامل مناسب را تشکيل می دهد ؟ عوامل مناسب ممکن است (1) علاماتی از محيط، (2) علامات هرمونی از قسمتهای ديگر گياه يا سلولهای مجاور ،(3) فعاليتهایی از سلولها يا بافتهای مجاور ، (4) عوامل موقعيتی که محل را در تنه گياه مشخص می کنند ، و (5) عوامل تغذيه ای و عوامل ديگر باشند . يک عامل برای اينکه يک تسلسل پيچيده ای است نمو را آزاد سازد لازم نيست اطلاعات زيادی در خودش حمل نمايد . يک دوره حرارتهای کم ممکن است در انتهای شاخه تغييری ايجاد کند که آغازبرگ را متوقف نمايد و اجازه دهد برنامه گل سازی تفسيرگردد . همان عامل حرارت کم ممکن است بکاررود تا تغييرات متابوليکی ای آغازگردد تا جوانه ای که به يخبندان حساس است وتوسط 5 درجه سانتی گراد کشته خواهد شد،

1

بصورت يک جوانه مقاوم به يخبندان درايد که میتواند درحرارتهای 5  درجه سانتی گراد زنده بماند . فاصله زمانی بين تشخيص علامت و نمو کامل عکس العمل ميتواند از ثانيه ها تا ماهها تغيير کند . بعضی طول موجهای نوری ميتوانند حرکت يونها را از ميان غشاها تا درجه ای قابل تشخيص در ظرف 10 ثانيه تغيير دهند . کاربرد اکسين ، يک هورمون در بعضی بافت ها ميتواند در عرض 10 دقيقه منجر به رشد افزوده گردد. هرچند ، اثرات حرارت کم بر روی رشد ممکن است به هفته ها يا ماهها نياز داشته باشد تا کامل گردد . درمورد عکس العمل های خيلی سريع ، عکس العمل ممکن است بنحوی برقرار گردد که نيازی به دخالت مستقيم  RNA  يا سنتز پروتئين نباشد . در موارد ديگر، ملکولهای جديد RNA      بدون شک تشکيل ميشوند، و پروتئين های جديد هماهنگ ظاهر ميگردند . درعکس العملهای ديگر ، تقشيمات سلولی سلولهای جديد تشکيل ميدهند و حتی اندامهای جديد آغاز ميگردد . بدين ترتيب ، وسعت درگيری ماشين متابوليک سلول ازيک تسلسل برنامه ريزی شده به يک تسلسل ديگر تغيير ميکند .

تنوع در تعداد و تکميل آنزيم اورگانل های سلول جنبه مهم از نمايز را تشکيل ميدهد . يک سلول مزوفيل برگ، يک سلول پارانشيم ريشه و يک سلول ميان بر ميوه گوجه فرنگی همگی در هسته وپروپلاستيدها دارای اطلاعاتی هستند که برای ساختن يک کلروپلاست سبزضروری ميباشند . با وجود اين ، يک سلول مزوفيل برگ ، فقط اگر در معرض نور قرار گيرد ، اسباب فتوسنتزی کاملی(يک کلروپلاست سبزکاملا بالغ )تشکيل ميدهد ، سلولهای ريشه حتی هنگامی که در معرض نور قرار گيرند کلروپلاستها را متمايز نمی سازند و سلول ميوه ی گوجه فرنگی در اوايل زندگی ميوه کلروپلاستهای سبز فعال ميسازد . بعدا در طی رسيدن ميوه ، يک دوره جديد تمايز اين کلروپلاستها را در بر ميگيرد که بدان وسيله غشاهای تيلاکوئيد ترتيب مجدد يافته ، کلروفيل ناپديد گشته ، و رنگيزه های کارتنوئید قرمزدرمقادير زياد سنتز ميشوند . در ميوه ، اين تفکيک ثانوی کلوروپلاستها به کرموپلاستهای فقط يک جنبه از تمام فرايند پيچيده تمايز است که برنامه ريزی شده است تا يک ميوه را از يک اندام سازنده بذر به يک اندام پخش کننده بذر ، که به چشم و طعم پرندگان  و  حيوانات جذاب است ، تغيير دهد .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر