10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48125
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1472

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انرژی اتمی

دانلود تحقیق درمورد انرژی اتمی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد انرژی اتمی

با دانلود تحقیق در مورد انرژی اتمی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انرژی اتمی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انرژی اتمی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انرژی اتمی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:124 صفحه

قسمتی از فایل:

معرفی 1401

از زمان ظهور انرژی اتمی ، تمامی پروسه های  موتورهای ترمودینامیکی ، منبع انرژی شان را به طور مستقیم یا غیر مستقیم از احتراق سوخت می گرفتند. اکنون ، احتراق به معنای اشتعال می باشد و سوخت ماده ای است که ( می تواند جامد ، مایع یا گاز باشد) نسبتاً آسان در کمیت زیاد به دست می آید و به سادگی قابل استفاده می باشد و هنگامی که مشتعل شد مقدار زیادی انرژی برای حجم داده شده آزاد می کند. اشتعال سوخت همچنین به راحتی قابل کنترل می باشد.

قسمت اصلی سوختها ، از کربن و هیدروژن و ترکیبی از ان ها به نام هیدروکربن ها تشکیل شده است.این سوخت ها در حالات مختلف گاز ، مایع یا جامد وجود دارند.

سوختهای طبیعی ، زغال سنگ ، نفت و گازهای طبیعی ، میلیون ها سال قبل در خلال انقلاب زمین اندوخته شدند. و به همین دلیل ، این سوختها اغلب سوختهای فسیلی اشاره می شوند.

در موارد گسترده ای ، احتراق سوخت آغاز فرآیندهای موتور ترمودینامیکی می باشد، پس داشتن علم کافی درباه ی واکنشهایی که در خلال احتراق سوخت صورت
می گیرد ضروری است. برای تحقق این موضوع ، آشنایی با شیمی احتراق مورد نیاز است .

 

 

 واکنش های انرژی ده و انرژی گیر 1402

درطی بسیاری از واکنش های شیمایی ، انرژی آزاد می شود در حالی که در سایر موارد انرژی جذب می گردد . یک واکنش شیمیایی که در ان انرژی آزاد می شود واکنش گرما ده نامیده می شود . بنابراین احتراق همه سوختها واکنش های گرما ده هستند.

یک واکنش شیمیایی که درآن انرژی جذب می شود واکنش گرماگیر نامیده می شود و برای  این مثال در کارخانه شهر یک واکنش بین کربن و دی اکسید کربن ، مونواکسید کربن تولید میکند . برای انجام این واکنش ، انرژی نیاز می باشد و از این رو این یک فرآیند گرماگیر است .

 

عنصر ، ترکیب و مخلوط     1403

عناصر ماده اولیه جسم هستند .عناصر نمی توانند به سایر مواد تجزیه گردند. اکسیژن و هیدروژن که نمی توانند به مواد دیگری تجزیه گردند عنصر می باشند ترکیبات موادی هستند که از عناصر تشکیل شده اند.

عناصر در ترکیبات ، خواص اصلی خودشان را از دست می دهند ودر ترکیب شیمیایی با سایرین می باشند. خواص یک ماده مرکب ممکن است کاملا با خواص اصلی عناصر تشکیل دهنده آن متفاوت باشد. بنابراین آب یک ماده مرکب است که درحالت طبیعی به صورت مایع است. آب خواص متفاوتی باعناصر هیدروژن و اکسیژن که آن را تشکیل می دهند دارد. هر دوی این عناصر در حالت طبیعی به صورت گاز می باشند.

یک مخلوط موردی است که در ان عناصر یا ترکیبات یا هردو مخلوط شده و هیچ ماده جدیدی ایجاد نمی گردد.

بنابراین هوا ترکیبی از گازهاست  عمدتاً نیتروژن و اکسیژن

 

اتم و جر م اتمی نسبی ( وزن اتمی )     1404

مواد از ذرات بی نهایت ریزی تشکیل شده اند .این ذرات آجرهایی هستند که از حجم بزرگتر ماده ساخته شده اند . ذرات کوچک عناصر اتم نامیده می شوند. اتمهای هر عنصر خواص متفاوتی دارند که آن ها ماده را درست می کنند. جدای از تفاوت آشکار مواد ، مشخصه دیگر که جرم آن هاست متفاوت است.برای تشخیص این تفاوت ، یک مقیاس نسبی جرمها ایجاد می شود. مرجع یک عنصر به این مقیاس نسبی عموماً به وزن اتمی آن نامیده می شود.

اکنون سبکترین عناصر هیدورژن است و اصالتاً برای مقیاس نسبی جرم اتمی ، جرم آن به عنوان واحد گرفته می شود. سایر عناصر سپس در مقابل جرم اتمی نسبی هیدروژن  = 1 مقایسه می شوند. اتم اکسیژن 16 برابر جرم اتم هیدروژن شناخته
می شوند و از این رو جرم اتمی نسبی اکسیژن =16 است.یک اتم کربن 12 برابر جرم اتم هیدروژن است .از این رو جرم اتمی نسبی کربن = 12 است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر