7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44599
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1595
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاریخچه استفاده از انرژی هسته ای در ایران

دانلود تحقیق درمورد تاریخچه استفاده از انرژی هسته ای در ایران

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تاریخچه استفاده از انرژی هسته ای در ایران

با دانلود تحقیق در مورد تاریخچه استفاده از انرژی هسته ای در ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاریخچه استفاده از انرژی هسته ای در ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاریخچه استفاده از انرژی هسته ای در ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاریخچه استفاده از انرژی هسته ای در ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

نخستین حرکت برای آغاز هسته ای شدن ایران به موافقتنامه همکاری هسته ای غیرنظامی مربوط می شود که در سال 1957 بین ایران و امریکا امضاء شد. طبق قرارداد مذکور امریکا متعهد شد در زمینه انتقال فناوری هسته ای با ایران همکاری کند. ایران در سال 1958 به عضویت آژانس بین المللی انرژی اتمی درآمد و در سال 1967 نیز، اولین رآکتور تحقیقاتی پنج مگاواتی توسط امریکا در دانشگاه تهران راه اندازی شد.

 از آن زمان دانشگاه تهران در زمینه علم و فناوری هسته ای فعال شد. تلاش ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای با حمایت چهار کشور امریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس آغاز شد و به سرعت پیش رفت کرد. چهار کشوری که در سال های اخیر تلاش کرده اند از دستیابی ایران به تکنولوژی هسته ای ممانعت به عمل آورند. ایران از دهه 70 میلادی تصمیم گرفت تعدادی نیروگاه هسته ای برای تولید برق احداث کند. اجرای پروژه مذکور نیازمند تأمین جهات اقتصادی و مدیریت آن بود. لذا سازمان انرژی اتمی ایران تأسیس شد و تمامی تأسیسات هسته ای ایران ، تحت مدیریت و نظارت سازمان مذکور قرار گرفت. در همین مقطع، یک شرکت امریکایی نیمه وابسته به دانشگاه آستنفورد (SRI . STANFORD RESEARCH INSTITUTE) با انعقاد  قراردادی با ایران، نیاز ایران به انرژی هسته ای را مورد مطالعه و بررسی قرار داد و به مقامات وقت ایران اعلام کرد که ایران باید تا سال 1995، دارای 20 هزار مگاوات نیروگاه هسته ای برای تأمین برق باشد. بر همین اساس همکاری هسته ای ایران با کشورهای غربی توسعه یافت و در سال 1977 دو راکتور 1200 مگاواتی برای نصب در نیروگاه بوشهر از آلمان غربی خریداری و دو راکتور 900 مگاواتی نیز از فرانسه خریداری شد.

در اوت 1975 شرکت ( گرانت ورک یونیون )  آلمان غربی و سازمان انرژی اتمی ایران قراردادی را امضا کردند که شرکت مذکور مسئولیت احداث نیروگاه هسته ای ایران در بوشهر را برعهده گرفت.

درخصوص اینکه از نزدیک به 5 دهه پیش تاکنون چه نیاز و ضرورت هایی برای دستیابی ایران به انرژی هسته ای وجود داشته است آقای دکتر پاپلی یزدی ، اندیشمند ایرانی در علوم توسعه می گوید:

 دکتر پاپلی یزدی: (مهمترین ضرورت ما آینده نگری و اینکه نرخ نفت روز به روز در حال افزایش بود و ایران به فکر بود که بیشتر از منابع نفت خودش در زمینه های صنعتی و پتروشیمی استفاده کند و تا می تواند نفت خام را صادر نکند دوماً مردم ایران هم علاقه داشتند که برخوردار شوند از تکنولوژی پیشرفته یعنی تکنولوژی پیشرفته را مورد استفاده قرار دهند. قبل از آن هم عده زیادی از تحصیل کردگان دانشگاهی ما در رشته فیزیک و در رشته های مربوطه در اروپا و امریکا تحصیل کرده بودند و حتی کسانی داشتیم  از ایران که شاگرد مستقیم (  انیشتین  ) بودند و با انیشتین کار کرده بودند و این اساتید  واحدهایی را در دانشگاه ها بخصوص دانشگاه تهران تأسیس کرده بودند که روی مسایل هسته ای کار می کردند بنابراین هم خواست دانشگاهیان ایران  بود و هم نیاز کشور بود و هم اینکه ایران می خواست وارد جرگه صنعتی شود و از نفت خودش بیشتر در پتروشیمی استفاده کند و نفت خام را کمتر بفروشد و هم اینکه شاید غرب هم می خواست ایران را به نحوی تقویت کند و یا دل ایران را به دست آورد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر